Blog

Betrokkenheid maakt het verschil - juni 2020

Betrokkenheid maakt het verschil

Bedrijven hebben als belangrijke taak het creëren van superieure klantwaarde. In feite is het realiseren van deze taak hun bestaansrecht.
De omstandigheden waarbinnen dit gebeurt variëren: hoog- en laagconjunctuur wisselen elkaar regelmatig af.
Interessant is, te zien hoe hier op gereageerd wordt door deze bedrijven.
Vaak is een natuurlijke reactie over te gaan tot, soms rigoureuze, kostenbesparingen. En op een ander moment komen fusies en overnames in de mode.
Wat echter altijd belangrijk blijft is de aanwezigheid van de medewerker. Of dit nu is na een afslankingsoperatie of een overname, bij de beoogde groei is de rol van de medewerker cruciaal.
Niet voor niets hoor je nog steeds dat “de medewerkers het belangrijkste kapitaal van de organisatie vormen”.
En daarmee heeft het bedrijf de mogelijkheid om op eigen kracht verder te groeien.
Hiermee ontstaat natuurlijk wel de verplichting voor dit bedrijf om de creativiteit en al het innovatieve vermogen van de medewerker te benutten.
De huidige medewerkers stellen veel belang in de waarden en de centrale doelstelling van een organisatie. Dit geheel moet aansluiten bij de waarden van de (toekomstige) medewerker en hij/zij moet een persoonlijke bijdrage kunnen leveren aan iets wat hij/zij belangrijk vindt.
Voor bedrijven kan het interessant zijn een soort van “coalitie” te vormen waarbij senior managers, human resource-professionals en jonge mensen gezamenlijk een beeld van de toekomst vormen en dit vertalen in operationele plannen.
Deze werkwijze kan leiden tot een belangrijk gegeven, namelijk betrokkenheid van de medewerker bij de organisatie.
Betrokkenheid van medewerkers kan een concurrentievoordeel opleveren, en dit kan weer bijdragen aan het bestaansrecht van een organisatie: het creëren van superieure klantwaarde.

Onderstaand nog zeven tips om te komen tot die belangrijke betrokkenheid van medewerkers:
1.    Een uitstekend inwerkprogramma
2.    Zorg voor een juiste werk-privé balans
3.    Creëer mogelijkheden om te leren en te groeien
4.    Houd medewerkers op de hoogte
5.    Geef de medewerker het gevoel dat naar hem geluisterd wordt
6.    Beloon, in welke vorm dan ook, bereikte resultaten
7.    Creëer een situatie waar ideeën gedeeld kunnen worden.

Zoek de juiste medewerker in de arbeidsmarkt, maak van deze medewerker een betrokken medewerker en creëer zo de basis voor een succesvolle toekomst, hoe de economische omstandigheden ook zijn!

Recente berichten

interview met een Outplacement Consultant
22-06-2020
Betrokkenheid maakt het verschil
11-06-2020
Scoren als sollicitant met LinkedIn
12-03-2020

The next step

Toe aan een nieuwe stap in je carriére? Zet hem hier en vind een baan waarbij je echt het verschil kunt maken, met volop uitdaging en collega's die met open armen ontvangen.

Schrijf je in!

Inschrijven
Talent Recruit gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.